Aktualności
24-10-2016

Konferencja AD Polska 2016

 Kilkuset klientów i dostawców firmy AD Polska wzięło udział w spotkaniu podsumowującym mijający rok, które odbyło się w dniach 8-9 października 2016. Tym razem goście zostali zaproszeni do DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw. Tradycyjnie spotkaniu towarzyszyły prezentacje, podsumowania, rozmowy o planach na przyszłość i dobra zabawa. 


Program tegorocznej konferencji był bardzo bogaty. Oficjalne, uroczyste spotkanie z klientami poprzedził panel dyskusyjny z udziałem dostawców firmy AD Polska, którzy prezentowali także swoją ofertę. Na stoiskach partnerów dystrybutora można było znaleźć m.in. katalogi, ulotki, plakaty. Przedstawiciele firm odpowiadali na pytania o ofertę i aspekty techniczne.


Swoją ofertę klientom AD Polska prezentował m.in. Philips.  „To dla nas pierwsza okazja, by pokazać klientom sieciowym w Polsce nowe produkty, które prezentowaliśmy w tym roku na targach Automechanicka. Pokazujemy tu m.in. żarówki halogenowego Racing Vision, które zapewniają aż 150 proc. więcej widoczności oraz żarówki nowej generacji X-tremeVision i WhiteVision, które zostały gruntownie unowocześnione. Mamy również nowości w kategorii lamp warsztatowych, m.in. lampę przeznaczoną dla warsztatów lakierniczych, która ułatwia dobranie odpowiedniego koloru” – mówiła Urszula Matusiak z Philipsa.


Także firma SKF chwaliła się tegorocznymi nowościami. „W tym roku SKF wprowadził zestawy łańcuchowe rozrządu, dlatego jest to dla nas tak bardzo istotne, by ten produkt pokazywać i promować, jest to nasze oczko w głowie. Ofertę poszerzamy regularnie co kwartał” – wyjaśniał Marcin Czajka z firmy SKF.


Również Valeo prezentowało na spotkaniu z klientami AD Polska przegląd swojej oferty. Przedstawiciel francuskiego producenta odpowiadał na pytania gości związane z produktami i zagadnieniami technicznymi.


Na stosiku firmy ZF Friedrichshafen AG można było się zapoznać z nowym konceptem ZF Services [pro]Tech, który od 2017 roku zastąpi dotychczasowy Original SACHS Service. „Koncept funkcjonuje już w krajach niemieckojęzycznych, następnym krajem, gdzie go wprowadzamy jest Polska. Koncept ZF Services [pro]Tech to wsparcie techniczne dla warsztatów w formie szkoleń technicznych, a także portalu ze wsparciem technicznym” – wyjaśniał  Bartosz Rychlik z ZF Friedrichshafen AG.


Z kolei Mann-Filter chwalił się swoimi filtrami FreciousPlus. „Unikalną cechą FreciousPlus jest jego biofunkcjonalna powłoka, która nie tylko wiąże alergeny, ale zapobiega również rozwojowi pleśni i bakterii oraz przedostawaniu się ich do wnętrza kabiny pasażerskiej poprzez wentylację. W ofercie posiadamy 60 nowych referencji. Pokazujemy także różnicę między filtrami klasy premium a ich tańszymi zamiennikami” – mówił Arkadiusz Szafrański z Mann-Filter.


Firma Delphi prezentowała całość swojej oferty. „Delphi wprowadził w tym roku ponad 1000 nowych numerów katalogowych do swojej oferty. Największa grupą produktową, którą rozszerzyliśmy, jest linia hamulcowa -  to już obecnie 600 numerów katalogowych. Poza tym układy zawieszenia i elektronika. To, na co tutaj szczególnie kładziemy nacisk, to standardy bezpieczeństwa, na które zwracamy szczególną uwagę przy projektowaniu i produkcji elementów układu zawieszenia. Wszystkie elementy układu zawieszenia przechodzą rygorystyczne testy w ekstremalnych warunkach środowiskowych – w dużym mrozie, bardzo wysokiej temperaturze, komorach solnych, poddawane różnym naprężeniem dynamicznym i statycznym. Jeśli chodzi o układy elektroniczne, to koncentrujemy się tutaj na programach cewek zapłonowych i wprowadzonej w ubiegłym roku linii przepływomierzy, które cieszą się bardzo dużą popularnością” – mówił Piotr Podrażka z firmy Delphi.


Gocie AD Polska mogli także zapoznać się z produktami Nissens. „Chwalimy się nowościami, które wprowadziliśmy w tym roku, dla każdego klienta przygotowaliśmy pakiet reklamowy plakatów oraz gadżetów firmowych” – powiedziała Artur Gołembniak z firmy Nissens.


Swoją ofertę prezentowała także marka Fram, od niedawna dostępna w AD Polska. „Prezentujemy tradycyjnie naszą ofertę na aftermarket i na pierwszy montaż. Jesteśmy tutaj dlatego, że marka Fam jest dosyć nowa w ofercie AD Polska. Dlatego chcemy brać udział w tego typu wydarzeniach. Mamy bardzo dużo pytań od klientów, przede wszystkim wyjaśniamy czym jest marka” – mówił Bartosz Sieradzki, Area Manager Grupy Sogefi.


Również firma Metelli zapoznawała klientów AD Polska ze swoimi produktami. „Reprezentujemy producenta przegubów, półosi, pomp wody, elementów hydrauliki hamulcowej firmy Metelli. Na targach AD jesteśmy jako wsparcie naszego wyłącznego dystrybutora, marki KWP” – wyjaśniał Tomasz Latosi, dyrektor firmy Metelli w Polsce.


Natomiast na stoisku firmy Tenneco klienci AD Polska mogli poznać m.in. nowości, które firma prezentowała na tegorocznych targach Automechanika. Chwalimy się tutaj całą naszą ofertą. W tej chwili AD Polska zwiększyło ofertę magazynową naszych produktów. W czasie panelu dyskusyjnego wspominaliśmy o nowościach, prezentowanych na targach Automechanika we Frankfurcie, przede wszystkim o amortyzatorach Monroe OESpectrum, które pojawią się w naszej ofercie w nowym roku – powiedział Jarosław Danel z firmy Tenneco.


Po części targowej i dyskusjach panelowych rozpoczęła się uroczysta część spotkania, którą poprowadził prezenter telewizyjny Maciej Orłoś. Klientów i dostawców AD Polska powitał oficjalnie prezes Piotr Stopczyk. „To jest spotkanie ludzi, którzy na co dzień ze sobą współpracują i darzą się sympatią. To wspaniała okazja, by się spotkać i miło spędzić ten wieczór” – mówił prezes. Piotr Stopczyk podsumował miniony rok i zapewnił, że firma jest w znakomitej kondycji.


„W minionym roku nastąpiły zmiany w AD International. Dołączył do nas dystrybutor z Danii, dzięki czemu mamy już pełne pokrycie Europy łącznie z rynkiem skandynawskim. AD International generuje niema 6 mld euro obrotu, który rośnie w imponującym tempie. Dodatkowo, jesteśmy częścią organizacji 1Parts, globalnej sieci dystrybucji, w skład której wchodzi AD International oraz dwie firmy dystrybucyjne działające na rynku północnoamerykańskim – Auto Parts i Pronto. Dotychczas byliśmy częścią największego dystrybutora w Europie, teraz mamy już zasięg globalny” – mówił Piotr Stopczyk.
O rozwoju i kondycji AD Polska mówił Dawid Cieśla, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży. Obecnie AD Polska to:

  • 3 magazyny centralne – Dębica, Wrocław, Kraków
  • 44 oddziały
  • Ponad 54 metry kwadratowe powierzchni magazynowej
  • Dwie sieci serwisowe: AD Serwis – 163 warsztaty i Auto Primo – 299

Dostawy do klientów realizowane są 6-7 razy dziennie. Każdego dnia telefony od klientów przyjmuje kilkadziesiąt osób pracujących w call-center.


„ W tym roku zainwestowaliśmy dodatkowo ponad 11 mln zł w zapasy magazynowe w oddziałach, aby zapewnić stały dostęp do naszej oferty” – mówił z kolei Marcin Drozdowski, członek zarządu AD Polska. „Wprowadziliśmy także nowe produkty: hamulce FTE, amortyzatory do samochodów azjatyckich Japanparts, zawory silnikowe AE, ramiona wycieraczek Negotti oraz akcesoria samochodowe Virage” – dodał. Szczególnie wartą uwagi nowością są kompletne zestawy do wymiany turbosprężarek firmy Turbos Hoet.


Ale to jeszcze nie koniec nowości. „Planujemy rewitalizować ofertę marek własnych, poszerzać ofertę części elektrycznych i elektronicznych, części silnikowych, jak również rozszerzać ofertę do samochodów dostawczych. Kontynuujemy program dostawcy preferowanego. W 2016 roku do tego grona dołączyli – dostawca filtrów Fram, pióra wycieraczek Champion, sprzęgła Valeo oraz akcesoria Virage. W 2017 do tej bogatej listy dołączy firma King Tony – dostawca narzędzi i wyposażenia warsztatowego. Warto także dodać, że jesteśmy wyłącznym dystrybutorem produktów Fram, FTE oraz Champion” – podsumował Marcin Drozdowski.


Miniony rok w AD Polska to także wdrożenie projektu nowego systemu dystrybucji. „Koncentrujemy nasze wysiłki dystrybucyjne w najbliżej okolicy, w odległości do 30 km od naszych filii, co gwarantuje krótki czas reakcji oraz częste dostawy. To nie oznacza, że wycofujemy z obszarów położonych dalej. Natomiast w tych najbliższych lokalizacjach chcemy być solidnym partnerem, zapewniając naszym klientom częste dostawy” – mówił prezes AD Polska Piotr Stopczyk


W ramach nowego systemu dystrybucji wprowadzono 7 nowych pełnych tras oraz 62 dodatkowe częstotliwości na trasach już istniejących.


Nowością jest również program AD Partner. „Program Ad Partner to długotrwała współpraca z najlepszymi klientami, którzy prowadzą działalność dystrybucyjną na tyle daleko od fili AD Polska, byśmy nie wchodzili sobie w drogę. Takim partnerom gwarantujemy specjalne bonusy, wsparcie finansowe oraz aplikację ułatwiającą zbieranie zamówień od klientów i przekazywanie ich do AD Polska. Partnerzy AD, którzy już wprowadzili ten system, odnotowali 40 proc. wzrost sprzedaży” – mówił Dawid Cieśla.

 
Tegoroczne działania AD Polska to także m.in. kontynuacja programu AD Klub oraz uruchomienie platformy  internetowej, na której dostępne są informacje o wszystkich promocjach, realizacja szkoleń technicznych we współpracy z firmą BETiS w ramach Akademii Techniki Samochodowej (48 szkoleń w pierwszej połowie 2016 roku), pierwsza edycja konkursu Supermechanik AD, spotkania produktowe z dostawcami, czy wdrożenie nowego programu zamówieniowego.


Tak jak w ubiegłych latach, zarząd AD Polska docenił najlepszych swoich klientów. Nagrody wręczono w następujących kategoriach:

  • Wielkość obrotu
  • Dynamika Obrotu
  • W dowód uznania wieloletniej, lojalnej współpracy
  • Top Serwis sieci Ad Serwis
  • Top Serwis sieci Auto Primo
  • Najlepszy klient flotowy
  • Dostawca Roku

Tytuł Dostawcy Roku trafił tym razem do marki Textar. „Z AD Polska współpracujemy od czterech lat. Ta nagroda to dla mnie zaskoczenie i niespodzianka. Ale to nie jedyne wyróżnienie w tym roku dla marki Textar. Otrzymaliśmy już dwie nagrody za Produkt Roku – za kompozytowe tarcze hamulcowe oraz tarcze hamulcowe nawęglane. No i teraz ta nagroda Dostawca Roku AD Polska, także bardzo miła” – powiedział Mirosław Przymuszała, przedstawiciel firmy TMD Friction, do której należy marka Textar. „To był do nas bardzo dobry rok także pod względem obrotu. Od kilku lat mamy zwyżkę. Ale patrząc na dane świadczące o wzroście importu samochodów używanych, coraz starszych, nie wiem czy nasza przyszłość na rynku będzie taka różowa. Trochę mnie to martwi, bo nasze produkty trafiają do samochodów stosunkowo nowszych, a wszystko wskazuje na to, że starsze linie mogą zacząć dominować” – dodał  Mirosław Przymuszała.


Nagrody za osiągnięcie najwyższych obrotów w promocji Lato 2015 z AD Klub wręczyli także dostawcy AD Polska: Amtra, Auto-Starter, Boll, Castrol, Centra/Exide, Delphi, Denso, Elringklinger, Filtron, Fomar Friction, Fram, Gates, Goodyear, Japan Parts, K2, KWP, KYB, Magneti Marelli, Mann-Filter, Mobil, Monroe, NGK, Nissens, Optimal amortyzatory, Optimal łożyska, Optimal zawieszenie, Osram, Parys, Philips, Schaeffler, Shell, SKF, SWAG, Textar, Total, Valeo.

 

Spotkanie z Klientami Kluczowymi 2016 – galeria zdjęć

Aktualności
16-11-2017
Nowość w naszej ofercie produkty STARLINE
19-12-2017
Koniec 2017 roku to przede wszystkim formalna zmiana dotychczasowej nazwy AD Polska na ELIT Polska. Pomimo to spółka kontynuuje rozpoczęte wcześniej projekty i otwiera nowe filie.
Promocje
24-11-2016
Weź udział w rankingu najlepszych i zdobądź bilet na AD SKI CAMP - VAL DI SOLE PINZOLO 2017!
20-07-2017
Dla najlepszych urządzenia warsztatowe LIQUI MOLY!
© AD Polska 2008 | 31-752 Kraków, ul. Makuszyńskiego 24 | tel. 12 683 88 00 | fax 12 643 78 82 | e-mail: kontakt@autoprimo.pl
informacja o cookies
Realizacja: Ideo
Powered by: Edito CMS