Aktualności
09-09-2016

„Supermechanik AD 2016” pracuje we Włodawie

 Ponad dwa tysiące profesjonalistów wzięło udział w 1. edycji konkursu „Supermechanik AD 2016”. Po czterech etapach zaciętej rywalizacji tytuł ten zdobył Łukasz Szostakiewicz, reprezentujący serwis „Auto Naprawa” z Włodawy.


Na początku kwietnia wystartowała 1. edycja konkursu „Supermechanik AD” zorganizowana przez firmę AD Polska. Mogli w niej wziąć udział pracownicy firm i warsztatów współpracujących z dystrybutorem. Pierwszy etap składał się z testów rozwiązywanych za pośrednictwem specjalnej platformy internetowej. W ten sposób wybranych zostało sto osób, które prawidłowo odpowiedziały na największą liczbę pytań.

 

Kolejny etap odbył się 3 września w „Starej Zajezdni” na krakowskim Kazimierzu. Rywalizację rozpoczął test, ale tym razem rozwiązywany w jednym miejscu i czasie. Skala trudności była większa, bo pod presją czasu trzeba było całkowicie polegać na własnej wiedzy i doświadczeniu. Do półfinału zakwalifikowało się 10 osób, które zdobyły najwięcej punktów za udzielenie poprawnych odpowiedzi.

 

Przedostatni etap konkursu „Supermechanik AD” oparty był na formule popularnego teleturnieju „Jeden z dziesięciu”. Każdy uczestnik miał prawo wskazać jedną złą odpowiedź, kolejny błąd był równoznaczny z odpadnięciem z gry o wejście do finału. Po ośmiu rundach pytań na placu boju pozostało dwóch mechaników: Ryszard Ćwiertnia z „Auto Alfa 1” (Sułkowice) i Łukasz Szostakiewicz z „Auto Naprawy” (Włodawa).

 

Finaliści musieli teraz wykazać się wiedzą praktyczną oraz umiejętnością korzystania z oprogramowania urządzeń warsztatowych. Postawiono przed nimi dwa identyczne samochody, w których były po 3 - również te same - usterki. Na ich zlokalizowanie i naprawienie było zaledwie 45 minut. Skala trudności była bardzo wysoka, bo wszystkie dotyczyły podzespołów elektronicznych, w dodatku odłączono zasilanie złącza do komputera diagnostycznego. Presję wywoływała też obecność widzów, wśród których większość stanowili koledzy po fachu. „To tak, jakby w warsztacie stał nade mną klient i patrzył mi na ręce” - skomentował jeden z uczestników. Najlepiej z tym zadaniem poradził sobie Łukasz Szostakiewicz. Poza tytułem, pierwszego w historii konkursu, „Supermechanika AD 2016” otrzymał też kluczyki do nagrody głównej, którą był aktualny Samochód Roku Opel Astra. Łez wzruszenia nie kryła kibicująca mu przez cały czas żona Alicja.

 

Za zajęcie drugiego miejsca Ryszard Ćwiertnia otrzymał voucher na zakupy w sieci AD Polska o wartości 5 tysięcy złotych netto. Ponadto, każdy ze stu uczestników finału w Krakowie zatrzymał na własność tablet, na którym rozwiązywał testy.

 

Konkurs zakończyła uroczysta kolacja, którą umilał występ Ani Karwan z autorskim projektem Women’s World.

 

Po konkursie powiedzieli:

 

Łukasz Szostakiewicz, zdobywca tytułu „Supermechanik AD 2016”:
„Jestem zaskoczony tym zwycięstwem, bo konkurencja była bardzo duża. Pochodzimy z dość małego miasta na wschodzie Polski, przez nasz warsztat nie przewija się zbyt dużo nowoczesnych samochodów wyposażonych w złożone podzespoły, w tym elektronikę. Pytania były bardzo trudne, a nawet podchwytliwe, czasem do udzielenia prawidłowej odpowiedzi trzeba było wychwycić pewne niuanse techniczne. Zadanie praktyczne było ciekawe, ale również stanowiło dla mnie duże wyzwanie, bo dostęp do informacji technicznej wymagał skorzystania z innego oprogramowania niż to, z którego korzystam na co dzień. Inne też były narzędzia diagnostyczne, które tutaj miałem do dyspozycji. Różnice były chociażby w sposobie ich włączania. Poznanie tego wszystkiego zabrało mi trochę czasu przeznaczonego na finał. Ale udało się!”.

 

Sławomir Olszowski, firma BETiS, partner merytoryczny konkursu „Supermechanik AD 2016”:

„Uczestnicy konkursu byli rewelacyjnie przygotowani. Odpowiedzieli na bardzo trudne pytania wielokrotnego wyboru. Dotyczyły one głównie zagadnień, które mechanicy często pomijają w swojej pracy lub rzadko mają z nimi do czynienia ze względu na wąski zakres usług serwisowych. Wiemy o tym z doświadczenia, gdyż piszemy opinie sądowe związane z „błędami w sztuce” tzn. z niewłaściwą naprawą samochodu. Analizujemy popełnione przez mechaników błędy, na skutek których serwisy musiały stawać przed sądem, a które zwyczajnie wydawały się mało istotne. Omawiamy je podczas prowadzonych przez nas szkoleń, aby kolejni adepci mogli uczyć się na cudzych błędach. Pytania w tym konkursie dotyczyły zarówno wymagań technicznych związanych np. z naprawą silników, zawieszenia, a kończąc na sieciach transmisji danych samochodu, poprzez obsługę i naprawę skrzyń automatycznych, TPMS, diagnostyki czujników, systemów sterowania, jak też wymagań norm odpowiednich płynów eksploatacyjnych, czy też wymagań w zakresie układów bezpieczeństwa i kontroli jazdy. Zakres pytań zbliżony był do tych, jakie obowiązują na egzaminie na rzeczoznawcę samochodowego, stąd mogę śmiało powiedzieć, że wszyscy uczestnicy finału by go zaliczyli. Wystarczy im spełnić pozostałe wymagania formalne w tym zakresie i tak jak powiedziałem każdy mógłby zostać rzeczoznawcą samochodowym”.

 

Dawid Cieśla, AD Polska, organizator konkursu „Supermechanik AD 2016”:

„Zainteresowanie konkursem przerosło nasze oczekiwania, pozytywnie zaskoczył nas poziom merytoryczny uczestników. Pytania przygotowane przez firmę BETiS były bardzo złożone, ale należy pamiętać, że dzisiaj mechanik nie posługuje się wyłącznie zestawem kluczy. Musi także potrafić obsłużyć szereg urządzeń diagnostycznych, skorzystać z oprogramowania komputerowego, poprawnie odczytać schematy połączeń i znać parametry dla konkretnych modeli samochodów. Ten konkurs pokazał, że nasi mechanicy nie tylko podążają za tymi zmianami, ale też wymiernie korzystają ze szkoleń, jakie im oferujemy. Myślę, że pierwsza edycja utwierdziła nas w słuszności zorganizowania tego typu sprawdzianu. Liczę, że za rok przyciągnie jeszcze więcej uczestników, co też będzie dla nas większym wyzwaniem”.

 

Partnerami głównymi konkursu byli: Filtron, Castrol Edge i Gates, merytoryczne wsparcie zapewniły firmy BETiS i HaynesPro. Ponadto, akcję wspomogli kluczowi dostawcy AD Polska: Centra/Exide, Champion, Denso, Fram, Goodyear, K2, Magneti Marelli, Moje Auto, Nissens, Optimal, Philips, SWAG, Textar, Valeo.

Aktualności
16-11-2017
Nowość w naszej ofercie produkty STARLINE
19-12-2017
Koniec 2017 roku to przede wszystkim formalna zmiana dotychczasowej nazwy AD Polska na ELIT Polska. Pomimo to spółka kontynuuje rozpoczęte wcześniej projekty i otwiera nowe filie.
Promocje
24-11-2016
Weź udział w rankingu najlepszych i zdobądź bilet na AD SKI CAMP - VAL DI SOLE PINZOLO 2017!
20-07-2017
Dla najlepszych urządzenia warsztatowe LIQUI MOLY!
© AD Polska 2008 | 31-752 Kraków, ul. Makuszyńskiego 24 | tel. 12 683 88 00 | fax 12 643 78 82 | e-mail: kontakt@autoprimo.pl
informacja o cookies
Realizacja: Ideo
Powered by: Edito CMS